free buat blog
JABATAN MINERAL & GEOSAINS KELANTAN, WISMA PERSEKUTUAN, TINGKAT 3, JALAN BAYAM, 15658 KOTA BHARU, KELANTAN TEL:09-7411300 FAX: 09-741308 EMEL: jmgkel@jmg.gov.my

05 Mac 2012

Hari IT JMG Kelantan Bil. 1/2012


Hari IT JMG Kelantan bil. 1 bagi tahun 2012 telah diadakan pada 1 Mac 2012 bertempat di Bilik Mesyuarat Feldspar, JMG Kelantan. Pengisian untuk hari IT tersebut telah dipenuhi dengan bengkel bertajuk ' Kaedah dan Pengendalian Fail PDF' yang disampaikan oleh En. Ahmad Rosli Othman.




Dalam bengkel ini, kakitangan JMG Kelantan didedahkan mengenai kaedah penggunaan fail pdf seperti penukaran fail format Word/Excel kepada format PDF, software-sotfware yang digunakan, penyuntingan fail-fail PDF dan meletakkan katalaluan bagi fail-fail sulit. Bengkel ini dibuat selaras dengan keperluan semasa di mana kebanyakan dokumen-dokumen, laporan-laporan teknikal dan pekeliling-pekeliling diurus dalam format pdf.




Bengkel ini juga melibatkan latihan hand-on kepada kakitangan JMG Kelantan. Bengkel ini juga turut dihadiri oleh empat orang pelajar latihan industri dari UMK. Semoga dengan terlaksananya bengkel ini, dapat meningkatkan pengetahuan kakitangan JMG Kelantan dalam bidang IT serta memudahkan urusan-urusan harian di pejabat.


Tiada ulasan: